پوکو F6 پرو، قاتل پرچمداران در راه است!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
خبرهایی که از منابع موثق به‌گوش می‌رسد نشان می‌دهد که پوکو در حال آماده‌سازی خود برای رونمایی از آخرین و قدرتمندترین گوشی سری F، یعنی پوکو F6 پرو است. پیش‌بینی می‌شود این گوشی با تراشه پرچمدار و مشخصات قابل توجه دیگری راهی بازار شود.

پس از عرضه موفقیت‌آمیز نسل ششم سری X از گوشی‌های پوکو، یعنی Poco X6 و Poco X6 Pro، خبرها حاکی از آن است که به احتمال زیاد، سری F گوشی‌ های پوکو که به پرچمداران پوکو معروفند و برای گیمرها نیز جذابیت ویژه‌ای دارند، در آستانه خوش‌آمدگویی به جدیدترین عضو خانواده خود یعنی گوشی Poco F6 Pro هستند. این اخبار از آنجا نشات می‌گیرد که کمپانی پوکو به‌تازگی از طرف اداره NBTC تایلند برای یک محصول به شماره 23113RKC6C گواهی دریافت کرده است.

با بررسی این شماره به گوشی موبایل  Redmi K70 که منحصرا برای بازار چین ساخته شده است، می‌رسیم و از آنجا که گوشی Poco F5 Pro در ماه می سال 2023 عرضه شد، گمان می‌رود پوکو به‌زودی با ری‌برند ردمی K70 به گوشی Poco F6 Pro، خود را آماده رونمایی از این گوشی برای بازار جهانی می‌کند.

مشخصات گوشی Poco F6 Pro

 بر اساس گزارشات منتشر شده به احتمال زیاد گوشی Poco F6 Pro به صفحه نمایش 6.65 اینچی از نوع OLED مجهز خواهد شد که رزولوشنی معادل 2K، تراکم پیکسلی 526 پیکسل در هر اینچ و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز خواهد داشت. همچنین، این صفحه نمایش 12 بیتی خواهد بود که توانایی نمایش 68 میلیارد رنگ را خواهد داشت و روشنایی آن در بالاترین میزان خود به 4000 نیت!! می‌رسد. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که پوکو برای عضو تازه وارد خود، تراشه پرچمدار سال 2022 یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 (با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخت شرکت TSMC) را در نظر گرفته باشد.

این تراشه از رم پرسرعت LPDDR5X با حداکثر سرعت 4200 مگاهرتز و حافظه داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. کوالکام برای واحد پردازشی این تراشه از چینش 4-3-1 استفاده کرده است. Cortex-X3 قوی‌ترین هسته استفاده شده در CPU این تراشه است که نسبت به نسل قبل 35 درصد قدرت بیشتر و 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. پس انتظار داریم Poco F6 Pro به‌راحتی از پس پردازش‌های سنگین بر بیاید و در عین حال مصرف انرژی در این گوشی مدیریت شده باشد.

مشخصات گوشی پوکو F6 پرو

پنل پشتی گوشی Poco F6 Pro به احتمال زیاد، میزبان سه دوربین و یک فلش ال ای دی خواهد بود که در یک قاب مستطیلی‌شکل قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود این مجموعه دوربین به یک حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض و لزرشگیر اپتیکال و حسگر 8 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز شوند که با امضای پوکو یعنی دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو تکمیل شوند! علاوه‌بر این، مشاهدات حاکی از آن است که پوکو F6 Pro برای تامین انرژی خود به یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده باشد که با یک آداپتور 120 واتی در 18 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ شود.

انتظار داریم این گوشی با اندروید 14 و پوسته HyperOS به بازار عرضه شود. پیش‌تر شایعات حاکی از آن بود که این گوشی در دو رنگ سفید و مشکی راهی بازار خواهد شد، اما به احتمال زیاد، گوشی Poco F6 Pro در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی-سبز و بنفش عرضه شود.

برای اطلاعات بیشتر از پوکو F6 پرو با کالاتیک همراه باشید.

پرسش‌های متداول

پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشی پوکو F6 Pro چه‌قدر باشد؟

با توجه به‌اینکه گوشی Poco F6 Pro همان نسخه ری‌برند شده Redmi K70 در بازار چین است و انتظار داریم برای نسخه جهانی شاهد افزایش قیمت گوشی باشیم، پیش‌بینی می‌کنیم قیمت گوشی پوکو F6 پرو حدود 400 یورو در نظر گرفته شود.

آیا زمان عرضه پوکو F6 پرو مشخص شده است؟

انتظار داریم از این گوشی در ماه فروردین یا اردیبهشت سال 1403 رونمایی شود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.